Constanta
Ministerul Educatiei Nationale
Anunturi


In anul 2013 institutia noastra a fost desemnata "SCOALA RESURSA IN MANAGEMENT"


Conditii pentru organizarea taberelor si excursiilor Detalii...


Variante simulare evaluare nationala Detalii...


Bareme simulare evaluare nationala Detalii...

Cronicile lui Cantemir

Hai pe net

     Organizatia Telecentre-Europe deruleaza in perioada 18 – 24 martie 2013 campania Get Online Week, o campanie de incluziune digitala care se va desfasura in aproximativ 10.000 de telecentre – biblioteci publice, ONG-uri, scoli si organizatii educationale, amplasate atat in mediul rural cat si in mediul urban. La nivel european, campania este sustinuta de catre Alianta Get on line week – un grup format din Accenture, Liberty Global si Microsoft. Partenerii nationali ai campaniei din aproape 30 de tari si-au unit eforturile si vor utiliza instrumente de angajare inovatoare pentru a directiona cati mai multi tineri catre profesiile din domeniul Tehnologiei Informatiei si Comunicatiilor.

Hai pe net 2013

      Evenimentul de lansare al editiei 2013 a avut loc la Bruxelles in data de 05 martie in cadrul conferintei „Grand Coalition for Digital Jobs”, si a fost deschis de catre Ian Clifford in calitate de co-fondator, in timpul sesiunii de constientizare asupra importantei pe care o au dobandirea competentelor digitale si in principal directionarea tinerilor catre specializarile din domeniul TIC astfel incat acestia sa urmeze o cariera in domeniul IT.

Pe parcursul derularii campaniei vor fi utilizate numeroase produse de invatare care vor sustine trei teme majore:

- Cresterea sanselor de angajare a tinerilor – anul acesta campania va pune un accent deosebit pe responsabilizarea tinerilor care utilizeaza deja noile tehnologii si se afla online, prin activitati care se vor baza pe cunostintele lor de a utiliza tehnologia si internetul cu scopul de a-si dezvolta in continuare viata personala si profesionala. Pentru aceasta parte a campaniei, telecentrele participante se vor ghida dupa tema “Identitatea mea digitala”, utilizand activitati din sfere precum educatia media, social media, securitate pe Internet si confidentialitatea datelor.

- Servicii online pentru cetateni – campania Hai pe net! isi propune sa incurajeze tinerii si in special tinerele fete sa aleaga o cariera in domeniul IT pentru a reduce neconcordanta si deficitul in dezvoltarea acestor competente, si in special pentru a contribui la reducerea somajului. Pentru aceasta parte a campaniei, telecentrele participante vor dezvolta activitati legate de tema Portofoliul meu de e-competente, precum:  Dezvoltarea competentelor TIC (Employment Toolkit, Skillage, certificarea competentelor digitale); Competente digitale pentru antreprenoriat si inovare sociala; Zilele carierei TIC pentru elevi (care sunt specializarile si profesiile pe care acestia le pot urma in domeniul IT).

- Imbatranire activa /Invatare inter-generationala – Campania Hai pe net! isi propune de asemenea sa aduca impreuna tinerii si seniorii, in activitati de invatare inter–generationale interesante.  Pentru aceasta parte a campaniei, telecentrele participante vor derula activitati ghidandu-se dupa tema Calatoria mea online: Introducere in utilizarea internetului si dezvoltarea competentelor digitale pentru utilizatorii aflati pentru prima data online precum si pentru incepatori; Introducere in utilizarea de e-servicii noi(in functie de specificul telecentrului si regiunea in care acesta este localizat).

     In Romania, campania denumita generic Hai pe net! este coordonata de Fundatia EOS in parteneriat cu ANBPR – Asociatia Nationala a Bibliotecarilor si Bibliotecilor publice din Romania (www.anbpr.org.ro).

     In anul 2012, la campania Hai pe Net au participat peste 576 telecentre, atragand la nivel national un numar de 15760 de participanti, lucru care a calificat Romania pe un onorabil loc 2 in cadrul campaniei la nivel European.

     La Scoala Gimnaziala Nr. 38 Dimitrie Cantemir Constanta, reprezentata prin director prof.dr. Iris Sarchizian, ne-am propus ca in perioada 18 – 30 martie 2013  sa invitam in scoala noastra  prescolarii gradinitelor invecinate unitatii noatre de invatamant din cartierul Tomis Nord, cum ar fi Gradinita  Amicii, Mugurelul, Gradinita Flipper, Gradinita Nr. 14, partenerii nostri activi  implicati in diverse proiecte judetene, locale sau nationale, alaturi de parintii si bunicii lor, precum si  de elevii scolii noastre, promovand si dezvoltand astfel invatarea inter-generationala online.

     Obiectivul campaniei de anul acesta este acela de a duce online peste 10.000 de romani in oricare din locatiile de tip telecentru din tara, persoane care fie nu au folosit niciodata internetul, fie nu au utilizat e-servicii online (ex. cumparaturi sau plati online, cursuri de formare profesionala online, participare in comunitati sociale virtuale, etc.). De asemenea, aceasta se axeaza foarte mult pe implicarea tinerilor in activitatile derulate pe parcursul intregii campanii, in vederea cresterii sanselor de angajare ale acestora pe piata muncii prin dobandirea de competente TIC cat mai bune.

     Am dori sa incurajam navigatorii romani care doresc sa sustina mesajul Hai pe net! sa acceseze site-ul www.eos.ro, dovedind astfel ca au fost online in saptamana 18 – 24 martie, in cadrul campaniei Hai pe net! Toate hit-urile (inscrierile) vor fi contorizate in timp real de o aplicatie speciala – (counter-ul campaniei care include un mini survey online). Acest lucru va fi facut in mod simultan de catre toate celelalte tari participante, iar noi ne dorim sa fim din nou printre primii in Europa“ declara Gabriela Barna, director al Fundatiei EOS Romania.

     Sintagma „incluziune digitala” sau „e-incluziune” este un termen utilizat pentru a cuprinde totalitatea activitatilor desfasurate pentru realizarea unei societati informationale inclusive, un alt concept ce promoveaza ideea ca societatea informationala aduce beneficii intregii societati, inclusivpersoanelor dezavantajate, a celor cu dizabilitati sau a celor in varsta.

     Pentru mai multe detalii despre campania care se desfasoara la nivel european sub coordonarea retelei Telecentre-Europe va invitam sa vizitati: http://www.telecentre-europe.org/ si http://telecentreeurope.ning.com.

     E-centrele sunt puncte de acces gratuit la tehnologia informatiei, infiintate in cadrul programului de responsabilizare sociala Unlimited Potential al companiei Microsoft, cu sprijinul administratiei si al unor organizatii neguvernamentale locale. In cadrul acestora se desfasoara atat programe de formare orientate spre dezvoltarea abilitatilor IT, cat si de cursuri cerute de membri ai comunitatii, precum limbi straine, afaceri pe internet, dezvoltare rurala etc.

 Despre Fundatia EOS Romania

     Fundatia EOS Romania a fost infiintata in 1997, avand peste zece ani de experienta in introducerea si dezvoltarea utilizarii noilor tehnologii atat in sistemul de educatie formala cat si la nivelul comunitatilor mai largi. Misiunea EOS se focalizeaza pe atenuarea diviziunii digitale prin crearea si oferirea de oportunitati tuturor membrilor comunitatii de a acumula deprinderi si abilitati necesare manuirii informatiilor si crearii de cunostinte noi, elemente esentiale pentru participarea la dezvoltarea unei societati deschise bazate pe cunoastere. Pentru mai multe informatii vizitati www.eos.ro.

Pentru mai multe informatii:

Fundatia EOS – Educating for an Open Society, Timisoara,

Tel: 0256/498 172, 0751/223 689,  0741/924 701

Email: haipenet@eos.ro